خانه خلاق خوراک و نخستین آشپزخانه صنعتی کرمانشاه افتتاح شد

خانه خلاق خوراک و نخستین آشپزخانه صنعتی کرمانشاه در حاشیه جشنواره طعم امید ۳ در محل رستوران دایه افتتاح شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا، داریوش فرمانی گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه عنوان شهر خلاق خوراک ایران را دارد و این استان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در این زمینه برخوردار است، دپارتمان گردشگری خوراک ایران مجوز خانه خلاق خوراک  را به کرمانشاه داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: به همین منظور امروز در حاشیه جشنواره خوراک منطقه‌ای طعم امید ۳ که با حضور نمایندگان استان‌های غرب کشور برگزار شد، خانه خلاق خوراک در کرمانشاه افتتاح شد. همچنین اولین آشپزخانه تمام صنعتی کرمانشاه نیز با حضور نمایندگان معاونت گردشگری کشور و دپارتمان گردشگری خوراک ایران در محل رستوران دایه کرمانشاه افتتاح شد.

او تصریح کرد: قطعا این اتفاقات مثبت به تقویت برند گردشگری خوراک کرمانشاه کمک می‌کند.

فرمانی گفت: کرمانشاه توسط یونسکو به عنوان سی و هفتمین شهر خلاق خوراک دنیا ثبت شده است که این اتفاق نیازمند برگزاری رویدادهای متعدد در این حوزه و اتفاقات مثبت در شهر کرمانشاه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه اظهار کرد: باید اتفاقات زیادی در شهر کرمانشاه برای تقویت این برند شکل بگیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد خیابان‌های موسوم به خوراک، نصب المان‌های با موضوع خوراک و رویدادهای ملی و بین‌المللی خوراک است.

کرمانشاه و رشت شهرهای خلاق خوراک در ایران هستند که توسط یونسکو معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080600291
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha